Suscríbete y te regalamos 10 € para tu primera compra

Únete al Club Camarasa

y disfruta de todas las ventajas

Recetas, novedades, noticias, eventos gastronómicos... ¡No te pierdas nada!

Els nostres envasos ara més sostenibles

En el darrer any a Camarasa hem fet un gran canvi ecològic en els nostres envasos. Anteriorment, utilitzàvem envasos de plàstic i poc a poc hem contribuït amb la millora ecològica substituïnt aquests envasos per altres més sostenibles, com per exemple el PLA, les bosses de paper o les caixes de cartró.

Us volem explicar quins tipus d’envasos tenim avui en dia i a quina fracció va a cada un per a què vosaltres també pugueu contribuir al reciclatge.

Els envasos que oferim els podem dividir en 3 fraccions:

– Primer de tot tenim els envasos de PLA. Per a qui no sàpiga en què consisteix el PLA, us ho expliquem  breument: són uns envasos fabricats amb matèria primera d’origen vegetal. És un termoplàstic que s’obté a partir del midó de blat de moro que li ofereix biodegradabilitat i compostabilitat.

Si hi ha un avantatge del plàstic PLA que cal destacar per sobre d’altres, és la seva capacitat de biodegradar-se en uns quants mesos. Tenint en compte que els plàstics derivats del petroli poden trigar uns mil anys a degradar-se del tot, el PLA és un gran opció.

Així doncs, nosaltres tenim alguns envasos de PLA, com per exemple les safates blanques, els gots de macedònia, els coberts i les bosses de fruita. Tots aquests van al contenidor marró juntament amb la matèria orgànica.

– Per altra banda, tenim les bosses de paper, les caixes de la fruita i les caixes de transport que es dipositen al contenidor blau.

– Finalment, tenim les bosses del buit, el paper film i el rPET plàstic reciclat que van al contenidor groc. Aquest últim és possible que us soni però no sapigueu en què consisteix. El material conegut com a rPET (polietilè tereftalat) és un material laminat termoformable i fabricat íntegrament amb materials que han estat reciclats.

Llavors cada cop que es diposita en un contenidor de reciclatge ampolles o envasos fets amb PET es poden reciclar donant lloc a l’rPET.

Per tant, l’rPET és un material sostenible, 100% reciclat i 100% reciclable.

Des de Camarasa volem incentivar la sostenibilitat i aportar un gra de sorra per millorar el procediement del cercle per a què es produeixi de manera correcta i eficient. Ens ajudeu a tancar el cercle?

¡Hola!
    ¿Necesitas ayuda con tu pedido?
    Estaremos encantados de atenderte de lunes a viernes de 8h a 21 😊